Hina pelanggan di media sosial, barista serta merta dipecat majikan

 

Media sosial sememangnya tempat orang ramai mengeluarkan pendapat masing-masing. Namun, sebaiknya setiap kata-kata yang ditulis perlulah berhati-hati kerana ramai mata yang melihat.

Hal ini samalah seperti perkongsian seorang pengguna Twitter yang dipercayai seorang barista apabila mengeluarkan kata-kata kurang sopan kepada pelanggan di media sosial miliknya.

Tahu pelanggan yang bodoh

Menerusi ciapan yang dibuat barista tersebut, dia mengatakan yang sebagai seorang barista, dia tahu memilih pelanggan yang ‘bodoh’ untuk dipaksa menambah pesanan.

Selang beberapa hari, dia telah membuat naik lagi ciapan beserta gambar memakai uniform kedai kopi terkenal dengan mengatakan sudah dipecat oleh majikan disebabkan ciapan tersebut.

Lain kali jangan tayang bodoh tu dekat orang

Perkongsian dirinya telah mendapat perhatian ramai dan rata-rata memerli lelaki terbabit disebabkan tindakannya memperbodoh  pelanggan di media sosial.

Salah sendiri kan?

Memang patut pun

Jangan percayalah, dia bukan kerja situ

Walau bagaimanapun, ada juga yang mengatakan barista terbabit bukanlah bekerja disitu kerana boleh jadi ciapannya yang mengatakan telah diberhentikan sekadar konten untuk menarik perhatian ramai.

Apa-apa pun, lebih elok menjaga tutur kata sewaktu mengeluarkan sebarang kenyataan di media sosial kerana boleh jadi mengundang masalah untuk diri sendiri.

Semoga perkara sebegitu menjadi pengajaran buat orang lain supaya bijak dalam menggunakan media sosial.

Sumber: Twitter 

Comments

Popular posts from this blog

Wanita murung nampak tuan rumah warga Singapura hidu ‘spender’ merah… Londeh tuala sambil onani dalam bilik sewa

Adik bongsu Tuan Guru Nik Aziz, Tuan Guru Nik Razi meninggal dunia

[VIDEO] Meremang! Viral Sosok Hitam Tinggi Muncul Di Ruangan ICU Jam 3 Pagi