“Makan je boleh, Bungkus tak boleh. Awak tak nak beli, ramai lagi nak beli” – Pemuda kesal tak dapat beli sate untuk Atuk

 

Sedikit teguran untuk yang meniaga sate di medan selera Bachok pantai irama..

kami sebagai pelanggan memang faham buka kedai hari raya memang orang ramai lama mana PON sanggup tunggu tak jadi masalah

tapi adap anda sebagai peniaga bila orang ramai jangan terlampau sombong dan mendabik dada sangat ..

mungkin dalam hati mereka yang meniaga, kau tak nak beli ramai lagi yang nak beli sate aku.. kami pergi ni bayar bukan pergi minta macam peminta sedekah .

Situasi saya sebab atok saya sakit teringin nak makan sate…

Gi la nak beli, dia cakap bungkus tak boleh ,, makan kat sini Jee… Saya cakap elok-elok ni orang sakit nak makan , sikit PON x pee…

Kebetulan saya ada Oder untuk makan sekali , saya cakap, kalau macam tu bungkuskan yang makan tu je …

Dia dengan keadaan meninggi suara cakap Ngan pekerja dia supaya nak suruh saya dengar, kan dah cakap makan Jee makan Jee tak faham bahasa ke ….

Ingat Akak yang jual sate .. time tak ada orang , bukan main ramah lagi panggil-panggil orang suruh masuk Kedaii ….

Allah kalau nak tarik balik nikmat bila-bila masa Jee…

Ingat Yee para peniaga , nak berniaga bukan masa raya Jee… Saya tak akan jejak lagi dah kaki kat situ…

Saya masih lagi nak menjaga aib kedai dan tak nak di kira menutup piuk nasi orang, jadi nama kedai biar menjadi rahsia …

# selepas banyak yang komen nak tahu kedai

Pertama saya sebelum buat statament ni dah pikir sedalamnya untuk viralkan atau tak nama kedai.. sebab jika saya letak nama kedai memang akan tutup itu pasti…

Kedua kedai makan tu ada perkerja, bila ada pekerja misti perlu dibayar gaji dan pekerja PON ada tanggungan keluarga untuk disara

Ketiga saya bukan manusia yang lapar virall… Niat asal saya just nak menegur.. sebab saya minta budi bicara untuk bungkus sikit PON tak apa untuk orang sakit nak makan lama berjam tunggu PON tak jadi masalah…

Tapi dilayan seperti kita minta sedekah.. dengan riak muka yang sangat sombong… Cara percakapan kasar ..

bila dia cakap makan jer makan jer tak faham bahasa ke ,, walaupun dia cakap kat pekerja dia , dalam keadaan kuat.. kalau awak semua kat tempat saya terasa tak???

Itu saya tak boleh terima..

Jadi kesimpulannya cakap la baik-baik, sebab kita peniaga ni rezeki kita pada pembeli


 

Comments

Popular posts from this blog

Wanita murung nampak tuan rumah warga Singapura hidu ‘spender’ merah… Londeh tuala sambil onani dalam bilik sewa

Adik bongsu Tuan Guru Nik Aziz, Tuan Guru Nik Razi meninggal dunia

[VIDEO] Meremang! Viral Sosok Hitam Tinggi Muncul Di Ruangan ICU Jam 3 Pagi